♥ i'll FOLLOW you back ! ♥

Hanya Kerna NAMA, Aku Menangis :')

Assalamualaikum kepada semua pembaca :)

Harini aku terasa macam nak luahkan sesuatu . Tapi tak tahu nak cerita pada siapa . Nak cerita dekat si dia . Aku takut aku menangis .. erghh ! buntu ...... :(

Aku taktau lah nak cerita macam mana . Perasaan sedih tu tiba tiba datang bila munculnya seekor kucing yang diberi nama sama seperti nama orang yang pernah hancurkan kepercayaan aku , hati aku , dan nama orang tu jugak yang buat aku terluka disebabkan si dia selalu marah aku sebab aku suka fikir bukan bukan pasal si nama tu lagi .

Tak terkata apa perasaan aku bila aku dengar sendiri nama tu keluar dari mulut mak si dia masa aku kat kampung si dia dulu . Aku masih bersabar lagi . Mindset aku kata "ahh ! aku salah dengar jelah kot!" .. Tapi aku salah . Memang tu nama kucing tu . Persoalan ! Apakah itu hanya kebetulan ? Siapa yang sebenarnya bagi nama tu dekat kucing tu ? Dia ke ? Family dia ke ?
Pelik jugak aku , macam takde nama lain pulak yang family dia nak bagi untuk kucing dia tuh .

Sabar fi .. Sabar .. Jangan salahkan sesiapa . Salahkan diri sendiri sebab suka fikir bukan bukan . Nama je kot !!! erghhh .. Nama pun .... Terguris rasanya hati aku ni bila datang rumah dia , nampak kucing tu . Kucing yang dipeluk erat oleh adik si dia . Disayang dan dijaga rapi . Aku rasa terkilan hanya kerana NAMA . Kalau lah aku open table luahkan apa yang aku rasa dekat si dia . Tentu aku jugak dipersalahkan . "alah, nama je pon .. Bukan ade ape pon .. or blablablabla !"
erghh ! jangan jadik bodoh la fi .. Buat taktau je sudah !!
Tapi , kenapa si dia tak faham perasaan aku . Kenapa si dia tak peduli apa perasaan aku bila si dia berani sebut nama kucing tu dekat aku . Dulu kau tak pernah sebut nama kucing tu kat aku kan sayang . Kau just mention "si kelabu" tu saje . erghhh ! Tak terfikir ke kenapa aku mengelak bila kau sebut nama tu . Tolonglah , kalau kau suka sangat panggil kucing tu dengan nama tu . Kau panggil lah sayang . Tapi jangan depan aku ! Sayang .. sakit sayang hati ni .. Hati mana yang tak terluka bila aku tengah belajar untuk melupakan tentang dia , tapi nama tu jugak tetap dalam ingatan aku sampai sekarang . Aku tak bahagia dengan semua ni sayang ... Sama lah
macam kalau kita berubah kepada kebaikkan . Ada je dugaan yang datang untuk duga kuat mana iman kita untuk tempuh semua tu .. Tolonglah faham perasaan aku sayang .. Aku dah penat ... Kau tahu kelemahan aku . Tolonglah jangan sampai kelemahan tu bermaharajalela lagi dalam hidup aku . Aku tak larat !

Ma ... Sakitnya hati akak .... Tergurisnya hati akak ni mama .. Kenapa nama si dia sentiasa ada di saat aku nak lupakan kisah lalu .. Di saat aku ingin cuba kuatkan semangat aku untuk yakin aku lah yang sentiasa bertahta di hati dia .. erghhhh !! Si dia sayang aku . Si dia cintakan aku .. Tak ada orang lain . Tak ada masa lalu lagi .. Aku dapat lebih dari apa yang dia pernah dapat . Hati aku kuat merasakan yang aku dapat lebih kasih sayang berbanding dia .

Ya Allah Ya Tuhanku .. Terima kasih kerana dugaan yang engkau berikan kepada ku . Aku tahu engkau hanya ingin menguji aku dengan dugaan dugaan ini . Ya Allah Ya Tuhanku , engkau tolonglah ajar aku macam mana nak ikhlaskan hati untuk lupakan kesedihan . Tolonglah ajar aku erti kekuatan ! Tabahkan hati aku untuk terima dugaan ..

DADDY

MUMMY

Jantung Hati

♥SHARING is CARING♥

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

2 orang sedang berleter =):

Oppa Kudin Nz

lupakan kisah lalu. Ceria dengan keadaan sekarang =D

FyFy

thanks kudin :))
i hope i can .. :')
susah nak lupakan sebenarnya . sebab terlampau sayang and risau teramat sangat :(

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...