♥ i'll FOLLOW you back ! ♥

Sakit penghapus dosa

Assalamualaikum , lama tak blogging . Berblogging pun time bosan jek .. Hihi

Harini masih lagi bermalas malasan nak ke opis . Hehe jangan bagitau ayah aku okeyy . Diam diam sudah .

Penat weh jalan jauh . Even naik kereta pun kan kann .. Selangor to Kedah . Patah pinggang wa cakap sama lu .. Haha padahal aku tidur jek sepanjang perjalanan :p

Jumaat malam sabtu , aku pergi rumah sebelah aku neh . Maklum la anak dia kan nak bertunang , tolong tolong la apa yg patut .. Lagipun sedara kan . Apa salahnya . 4:30 pagi jugak lah aku balik malam tuh . Sabtu pagi dalam pukul 10am dah nak kena gerak . Bayangkan aku tidur setengah jam jek disebabkan nak amik hati ayahanda ku tercinta tu nak berborak . Hihi rindu ayah .

Malam sabtu masa tengah sibuk sibuk buat bunga rampai , mak ngah aku tanya aku sambil anaknya pasang telinga join sekali ,
Mak ngah : akak kenape kau kurus sangat ? Kau makan ubat diet ke ?
Aku : eh mana ada laa .. Sumpah , lillah tak makan pape ubat pun ..
Mak ngah : yeke , habis kenapa kurus sangat ? Kau makan hati ke ? (anak dia cakap)
Aku : haha mana adeee .. Akak bahagia lah . Next next next year akak naik pelamin lak . Kehkehkeh
Mak ngah : yela kau .. Sekarang berat berapa ? Dulu kan kau berisi ..
Aku : tahh .. 44 ke 45kg tah . Lupa lah ..
Mak ngah : dulu ?
Aku : 56kg (err .. Memalukan mention berat dulu pulak) hihi
Mak ngah dgn anaknya : banyak turun tuh ..
Aku : tulah .. Pelik gak .
Mak ngah : tah tah kau sakit balik tah ..
Aku : mana ada la mak ngah .. Org sehat je pun ...
Mak ngah : alah dulu masa korang kecik kecik mak ngah la yg jaga korang . Masa kau umur 3bln badan kau kurus je tinggal tulang . Nampak tulang rusuk . Dah macam rangka ayam dah (sampai hati mak ngah cakap aku macamtu . Sobsob) . Lepastu check doktor , baru tau kau ade sakit .
Aku : haihhhh .. Tak de pape lah .. Akak ok je .. Sakit sikit sikit tu biasa la . Hehe
Mak ngah : penyakit ni jangan dibuat endah tak endah . Kang dah teruk nanti susah nak rawat ..
Aku : hmmm .. Ye ..

Persoalan , aku sakit balik ke ? Aku tak rasa pun yang aku sakit . Sikit sikit tuh biasa lah . Sebenarnya aku pun tak tau sakit yang dimaksudkan tu macam mana . Tapi , hanya Allah saje lah yang tau macam mana sakitnya bila sakit tu datang . Aku just anggap Allah nak uji aku yang selalu leka ni .

Incik kekasih aku pun selalu paksa paksa aku suruh pergi checkup . Masalahnya bukan aku takut doktor atau malas . Tapi aku takutkan result tu . Kalau sihat , alhamdulillah . Kalau tak , boleh ke aku terima kenyataan ? Perlu ke aku menyusahkan mama ayah lagi ?

Kadang kadang takde siapa boleh faham isi hati aku , even incik kekasih aku sendiri pun tak faham apa yang tersirat dalam hati aku . Bukan tak pernah nak berkongsi cerita . Tapi nak faham cerita tu selalunya susah .

Kadang kadang tertanya jugak kenapa Allah uji aku sampai sekarang , kata orang sebab Allah sayang .  Kadang kadang aku tak mampu tempuhi dugaan tu . Salah ke aku menangis bila aku tak kuat ?

Aku harap Allah panjangkan usia ku . Taubatku tak pernah puas aku harapkan Dia ampunkan . Mama ayah ku , aku sayang diorang . Jasa diorang belum sempat aku balas . Adik adik . Abang . Akak sayang korang .

Aku hanya insan biasa yang perlukan kasih sayang dari orang yang aku terlalu sayang . Rajuk aku sering tak diendah . Aku sedar aku sering menyusahkan mereka . Hilang kasih , hilang semua . Hilang aku , dipandang hina .

Ampunkan aku , maafkan aku .

♥SHARING is CARING♥

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

1 orang sedang berleter =):

bangibookseller

PRE-LOVED BOOKSTORE.. DAPATKAN BUKU-BUKU BAHASA INGGERIS POPULAR DI SINI...

http://bangibookseller.blogspot.com/

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...